søndag 27. juni 2010

Halden - min hjemby.

Denne helgen er det Mat & Trebåt festival i byn. Og med det fantastiske været som vi har nå, så kan det jo ikke bli bedre.
Litt info fra VisitHalden

Torget gjøres om til en kjemperestaurant, og her skal ingen lide nød når Kokkelauget i Østfold tryller fram spennende matretter og godt drikke. I gjestehavna er det visuell godis å få; her yrer det av trebåter fra fjern og nær i alle størrelser og fasonger. Tivoli, utescene og salgsboder skaper liv og røre for store og små.

Og om ikke det skulle være god nok grunn til å besøke Halden, så er kanskje Allsang på Grensen et  godt alternativ.

Halden er en skikkelig sommerby og jeg trives så utrolig godt her. Det kunne ikke falle meg inn å finne på å flytte ut av denne byen, selv om jeg er født på Kløfta og oppvokst i Fredrikstad. Nå skal det jo sies at min mor er Haldenser, så jeg har jo massevis av slekt i byen også.
I dag har jeg vært i byn med ungene og vi har koset oss skikkelig. I morgen blir det vel en tur til Fredriksten Festning så ungene kan mate endene og spise is på festningskroa.

Ha en riktig god helg.

- Ellen -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ord som varmer.