torsdag 15. september 2011

Skattekammeret

For meg er det morfars uthus. Der finnes alt mulig rart av gamle nostalgiske ting.
Morfar er på ingen måte noen skrotnisse, men han har tatt vare på gamle fine ting som han selv hadde som barn, og det gleder han at jeg gjerne vil bruke tingene videre.




I skattekammeret har jeg bla. funnet en gammel meierikasse av tre, to gamle krakker, en trestige, et gammelt kjøkken bord og diverse andre småsaker. Det finnes nok enda mer, men da må det nok litt rydding til for å finne det.




Trestigen har jeg tidligere brukt utendørs ved siden kjøkkenbordet (som ble til et blomsterbord), til pynt. Men da vi flyttet inn i nytt hus, ønsket jeg å få plassert den inne. Den ble flyttet litt rundt før den fikk sin plass i gangen.




Her har den blitt en slags stumtjener for skjerf og pledd, og den tar seg godt ut der den står. Den er min absolutte favoritt med sin grålige farge og gamle malingsflekker.




Selv om vi nå bor i et helt nytt hus, så ønsker jeg fortsatt å bevare de gamle tingene og den stilen jeg har. Her i huset er stilen varm og landlig, chic og rustikk. En god blanding som gjør huset til et hjem.




- Ellen -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ord som varmer.