torsdag 8. desember 2011

Englestykker

Noen lager sirupssnipper og goro, mens her i huset er det sjokolade som står på menyen.

Englestykker med pistasj.




Oppskriften fant jeg i siste nummer av Boligdrøm

200 gr mørk sjokolade
200 gr nugat
100 gr marshmallows
50 gr salte pistasjnøtter
50 gr rosiner
50 gr bran flakes

(Jeg droppet rosiner og bran flakes i mine.) 





Finhakk sjokoladen, og smelt den i en skål over vannbad sammen med nugaten. Skjær marshmallowsen i biter, ( jeg brukte sånne mini-marshmallows isteden)og bland i sjokoladen sammen med hakkede nøtter, rosiner og bran. Hell blandingen i en form kledd med bakepapir og sett kaldt. Skjær i biter når blandingen har stivnet. Oppbevares kaldt.




Tips: Dette er mektige saker selv for en sjokolade-elsker som meg, så pass på å ikke dele opp i for store biter.

Neste gang dropper jeg nok marshmallowsen også og bruker heller mer nøtter. Kan tenke meg at en blanding av hassel og pistasj hadde vært godt i disse nøttetider :)

Ha en knakende god torsdag :)

- Ellen -

1 kommentar:

  1. Oh det där är ju otroligt gott.
    Ville hälsa dig en fin torsdagskväll..
    Ha det underbart. Varma kramar Sara.

    SvarSlett

Ord som varmer.