mandag 16. april 2012

Bloggaward og lesekroken..

Byfrua sendte meg en bloggaward i helgen og jeg vil selvsagt ta den imot og bli med. Dette blir min første award og jeg er ikke spesielt godt kjent med dette, men prøver meg alikevel.

Awarden fungerer slik:
1. Du skal linke tilbake til den du mottok awarden fra.
2. Du skal sende den videre til 5 andre blogger som har mindre enn 100 følgere.
3. Du skal svare på 5 spørsmål.

Men først får du et aldri så lite bilde fra lesekroken min i stua. Her sitter jeg nemlig ofte med en kaffekopp og et blad å koser meg. Under spring-cleaningen min la jeg bort lammeskinnet for denne gang og byttet litt om på putene. Ikke så mye som skal til for å ''fornye'' seg litt :)



Hvorfor begynte du å blogge?
Jeg begynte å blogge da vi skulle bygge hus. Jeg tenkte det var en fin måte å planlegge huset og ikke minst finne og dele inspirasjon med andre bloggere. Oppi alt byggekaoset ble bloggen lagt i dvale og jeg tok det opp igjen nesten 1 år senere og vel ferdig med huset. Nå skulle huset gjøres til et hjem og det var noe jeg ønsket å blogge om :)

Hvilke blogger følger du?
Jeg følger for det meste interiørblogger og hageblogger. Jeg har mange favoritter og du kan se de i bloggrollen min. Jeg følger fargerike retro-blogger, nordiske, moderne i sort og hvitt og landlige vintage-blogger. Hver stil inspirerer meg på hver sin måte.

Favoritt farge?
Hvitt som base og med detaljer i grått, blått, brunt, beige. Litt svart er heller ikke å forakte. 

Favoritt film?
Å det er jo så mange, men siden jeg må velge så er kanskje ''The Notebook'' eller ''PS I love you'' noen gode alternativer. 

Hvilket land drømmer du om å besøke?
India er en plass jeg virkelig kunne tenkt meg å dra. Jeg ble så inspirert da jeg så filmen ''Slumdog millionaire'', som for øvrig også er en veldig bra film. Noen år senere lestejeg boken Shantaram og ble på nytt fasinert av det folksomme landet.



Jeg sender bloggawarden videre til:


Ta en titt på disse fantastiske bloggene. Ha en fortsatt fin kveld.

- Ellen -

2 kommentarer:

  1. Hei - tusen takk for veldig hyggelig hilsen og award fra deg - det satte jeg veldig stor pris på:) Det er mulig at du vil oppfatte meg som sær - håper jo ikke det, men jeg har ikke helt klart å henge med på awardsystemet her i Blogglandia. Så da sier jeg bare pent tusen takk - også syns jeg at det er hyggelig at du liker bloggen min. Det er ingen stor blogg, men den gir et lite innblikk i min interiørtilværelse og min interesse:)

    Og jeg er så enig med deg - er ikke det superviktig med en skikkelig lesekrok der man kan forsvinne litt inn i en bokverden:) Her står det en gammel lenestol som jeg synker ned i så ofte jeg kan:)

    God kveld - eller natt rettere sagt:)

    Klem fra Bente!

    SvarSlett
  2. Tusen tusen takk for fine ord og award! Det setter jeg utrolig stor pris på! Så fantastisk kos at du liker deg inne hos meg. Nå skal jeg snike litt her inne hos deg. *klem*

    SvarSlett

Ord som varmer.